英語教室(業績)

   

業績

 
  1. Yamaguchi, K. 1999. Some Speculations on Shape and Number in Language. 札幌医科大学人文自然科学紀要. 40: 33-45.
  2. 山口和彦. 1999. 強調のDOの中身. 英語学と現代の言語理論.(葛西清蔵編). 北海道大学図書刊行会. 札幌. p236-252.
  3. Yamaguchi, K. 2000. Access Types and Finite Clauses Constructions. 札幌医科大学人文自然科学紀要. 41: 25-37.
  4. Yamaguchi, K. 2000. Complements and Layers: that-clauses vs. equi-to-infinitives. Journal of Hokkaido Linguistics 1: 59-70.
  5. Yamaguchi, K. 2001. Cognitive Model of Word Order and a New Typology of Language. Journal of Hokkaido Linguistics 2: 35-49.
  6. 山口和彦. 2001. 語順と認知. 札幌医科大学人文自然科学紀要. 42: 17-27.
  7. 山口和彦. 2002. 言語化の二つの様式-「包括」と「細分」. 旭川英語英文学研究 11: 35-42.
  8. Yamaguchi, K. 2003. A Comparison of Ainu and Japanese in Complementation. 札幌医科大学人文自然科学紀要. 44: 17-25.
  9. 山口和彦. 2003. That節内の主節現象についての覚え書き. 札幌医科大学人文自然科学紀要 42: 39-37.
  10. 山口和彦. 2006. 「可能」の意味構造—東・東南アジアの言語を中心にして. 札幌医科大学人文自然科学紀要. 47: 39-57.
  11. 山口和彦. 2010. 可能構文の文法範疇について. 札幌医科大学医療人育成センター紀要. 1. 43-54.
  12. 山口和彦. 2011. 可能形式の素材選択に見られる英語の特徴. 英文学研究 支部統合号 4: 91-99.
  13. 山口和彦. 2011. 類型論から見た日英語の可能構文. 日本語とX語の対照—言語を対照することでわかること.(野瀬昌彦編). 三恵社. 東京. p174-183.
  14. 山口和彦. 2012. 日中韓英の入手動詞の意味ネットワーク. 日本语言文化研究 第二辑(上).(李東哲編). 延辺大学出版社. 延吉. p281-288.
  15. 山口和彦. 2013. 入手動詞の用法の生産性と言語タイプ—英語と日中韓を対照して. 札幌医科大学医療人育成センター紀要. 4: 21-26.
  16. 山口和彦. 2014. 微視的な言語変化— be able toとbe capable ofの場合—. 札幌医科大学医療人育成センター紀要. 5: 37-51.
  17. Yamaguchi, K. 2016. English Capability-constructions: A Descriptive Study. Ph. D. dissertation. Hokkaido University.
  18. Wheeler, G. AELT's appeal to university entrance exam committees – falling on deaf ears? Journal of Center for Medical Education at Sapporo Medical University. 5: 1-4 (2014)
  19. Wheeler, G. Culture of minimal influence: a study of Japanese students' attitudes toward plagiarism. IJEI. 10(2): 44-59 (2014).
  20. Wheeler, G. Perspectives from Japan. Handbook of academic integrity (ed. Bretag, T.) Springer, Singapore, 107-112 (2015).
  21. Wheeler, G. Examining whether private companies reproducing Japanese university exams comply with copyright regulations. Journal of Center for Medical Education at Sapporo Medical University. 7: 1-5 (2016).
  22. Wheeler, G. Report on the 66th annual Tohoku/Hokkaido regional universities conference for general education Journal of Center for Medical Education at Sapporo Medical University. 8: 13-15 (2017).
  23. Wheeler, G. The Tokyo Medical University entrance exam scandal: Lessons learned. IJEI (pending).